Subscribed unsubscribe Subscribe Subscribe

NHK英語 エンジョイ・シンプル・イングリッシュ 9月4週 Review

9/26

感動いたしました。

9/27

気仙沼沖にある大島について学べました。

When the earthquake hit, the middle of the island was covered with tsunami water. Oshima looked like two islands for a few days. ― Many people climbed up this mountain to get away from tsunami. But the next day there were the fire on this mountain. ― Help couldn't come right away, so the people worked together to help put the fire out.

地震が起きて、島の真ん中が津波の水で覆われたんです。大島は2,3日の間、2つの島のようになっていました。たくさんの人が津波を避けようとこの山を登ってきました。でも、次の日に山火事が発生したんです。助けがすぐに来なかったものですから、皆で火を消すために協力し合いました。

(以上、翻訳)

そんなことがあったとは。ラブストーリーにかこつけて重要なお話を聞けてよかったです。

9/28

落語枠。毎度のオチ。

9/29

根回し大事。

9/30

現代版かぐやが最終回。